dilluns, 22 de setembre del 2014

Qüestions de desenvolupament breu


  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

Si. Un bon exemple són les universitats on-line que permeten que gent d’arreu del món pugui cursar estudis superiors i seguir formant-se.


  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

Estic d’acord amb aquesta afirmació tot i que en alguns casos és possible que no es pugui garantir aquesta neutralitat i llavors és quan podem decidir lliurement si fer ús o no d’aquesta tecnologia.


  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

Estic d’acord amb l’afirmació però a part de les TIC hi ha molts altres factors a tenir en compte i que també són importants.


  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

L’economia, la globalització dels mercats i la manera de poder comunicar-se.


  1. Defineix en una frase la Tecnologia Educativa. Digues quin és el seu objecte d’estudi.

La Tecnologia Educativa és la introducció dels nous recursos dins l’aula.
El seu objecte d’estudi és que els alumnes aprenguin a construir coneixement.


  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement

Transmissió de coneixement: el professor m’explica la revolució francesa, un conte o ensenya a sumar

Construcció del coneixement: que els alumnes elaborin un mapa conceptual o un mural sobre un tema.




  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Estic força d’acord amb l’afirmació ja que el context és una part important a l’hora de donar sentit a una idea. És possible que una idea en diferents contextos acabi esdevenint coses totalment dispars.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
                         
Si ho he pensat i de fet quan he acabat de fer la presentació m’he posat a personalitzar-ho.


  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?

Tinc coneixements bàsics, sé utilitzar word, excel, powerpoint, autocat i una mica el photoshop i el moviemaker. Se instal·lar programari.
Tinc moltes ganes d’aprendre i espero poder assolir tot el que se’ns demani.




  1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___8___
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___8___
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____9____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: ____6_
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __7___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: ___8__
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___5____
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: _9__
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ___7_____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: __5______

  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs       que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?

He començat omplint el document i després he pensat en personalitzar-lo una mica, he tret la part teòrica del principi i he posat les preguntes en negreta per diferenciar-les de les meves respostes.
Per fer el mapa conceptual he decidit fer-lo directament amb el Cmaptools i enganxar-lo en el document enlloc de fer-ho a mà i escanejar-ho.


Conclusions


Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?

Tinc curiositat per les noves tecnologies i sóc conscient que sempre hi ha molt per aprendre. Les primeres impressions que he tingut eren que l’aula era diferent de totes les altres, que hi havia molta informació i molts llocs on clicar i remenar. Poc a poc, m’he anat familiaritzant amb la nova aula.

Està bé aquesta activitat per veure que hi ha coses que no sé o que potser les veig d’una manera i quan avanci l’assignatura les veure i les entendre de manera diferent.
Això de l’índex automàtic porto anys utilitzant-lo i és molt pràctic.
Espero aprendre molt de l’assignatura i dels companys i que ells també puguin aprendre quelcom de mi.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada