diumenge, 11 de gener del 2015

Cas propi

Cas 1
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Els alumnes de l’assignatura noves tecnologies d’informació i comunicació en educació de la UOC hem treballat mitjançant recursos informàtics i metodologia interactiva els continguts de l’assignatura.
Cada alumne ha creat un blog per compartir les activitat que el consultor proposava, s’ha aprofundit en el campus de la UOC en debats, personalització d’entorns... També hem treballat amb Cmaptools i hem millorat l’aprenentatge de programes com el word. Hem dissenyat diferents mostres documentals dels projectes que hem dut a terme (vídeos, imatges, power points...). Tot això ens ha dut a tenir en compte les TIC com a eines útils per l’aprenentatge significatiu i construcció del coneixement.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
 2 anys
---
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
12 anys

Nivell usuària i a la universitat he anat ampliant coneixement i també de manera autodidacta
Tipus d’escola
Universitat

Localització del centre
Allà on hi hagi connexió a internet
---
Connexió
 Internet
---
Localització dels recursos tecnològics
Ordinador, mòbil, tauleta
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
No s’especifica

---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Universitat. Llicenciatura de 2n grau
---
Àrea / unitat
Noves tecnologies d’informació i comunicació en educació.

Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Dissenyar i crear un blog, compartir l’adreça del blog a un wiki, anar afegint al entrades i insígnies, compartició de les activitats (síntesis,conclusions,autoavaluacions);personalització de la UOC: signatura, bústia, pàgines…; ús del CmapTools per elaborar mapes conceptuals. Participació en un debat amb la premissa d’argumentar segons el model Toulmin. Creació de mostres documentals del projecte i registrar amb llicència creative commons el projecte i pujar-ho alSlideShare.;presentar l’aprenentatge de l’assignatura i projecte en forma de cas
Era necessari en les diferents activitats preguntar i compartir dubtes al fòrum de l’assignatura.

Nivell d’aprenentatge esperat
Anar realitzant les diverses activitats i assolir els objectius corresponents.

Tipus d’activitat
Reflexionar sobre la incorporació de les TIC en els diferents processos d’E-A, potenciant l’aprenentatge significatiu.

Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Internet, campus UOC (fòrum, debats, wiki), blogger, word, cmaptools, plataformes per compartir treballs (slideshare), plataformes per registrar treballs (creative commons), youtube
 
Raó per la qual la fa servir
Recerca d’informació, resolució de dubtes, elaboració de les activitats i projectes, lliurament de les activitats, creació de mostres documentals.
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
 Compartir i resoldre dubtes.Construcció del propi coneixement.

Dificultats trobades
 La compartició de vídeos i documents. Com crear una llicència.
---
Ajuda / col·laboració emprada
Col·laboració entre els alumnes de l’assignatura i el consultor.
---
Rol del professor
És la persona que orienta i presenta les diferents activitats i ajuda en la resolució d’alguns dubtes i anima a tothom a participar.
---
Rol de l’estudiant
Explorador, descobrir conceptes i relacions. Treballar col·laborativament amb tots els companys.
---
Resultats
Observacions
Incorporació de nous aprenentatges de manera natural al llarg de l’assignatura.

Avaluació de l’aprenentatge
Activitats que puntuen, rúbriques d’autoavaluació i avaluació dels companys.
---
Lliçó apresa pel professor
Que cada cop que es fa l’assignatura els alumnes aporten coses diferents i segur que sempre s’aprenen coses noves.

Història complerta

ENTREVISTADOR. Bon dia, quines expectatives tenies quan vas començar l’assignatura?
ALUMNE: Bon dia, en realitat no en tenia gaires ja que em vaig matricular perquè em tocava fer-la. Un cop va començar la vaig trobar molt interessant perquè tot el nostre entorn parla de les TIC i jo no les havia treballat des de la vessant educativa. Creia que aquesta assignatura m’ensenyaria a com aplicar-les i com podrien servir per l’aprenentatge dels alumnes.
ENTREVISTADOR.  Penses que has format part d’una situació d’E-A significatives?
ALUMNE: Totalment si. En aquesta assignatura en totes les activitats que ens ha proposat el consultor i també en el debat i els fòrum han estat situacions d’E-A.
ENTREVISTADOR. Quines dificultats has trobat?
ALUMNE: Hi ha hagut moments en que m’he atabalat pel volum de feina, no només d’aquesta assignatura sinó de les altres quatre que curso i apart treballo a dos llocs i clar tinc el temps molt limitat, però tot i així he pogut entregar les activitats quan tocaven, el que he anat més fluixa ha estat en l’actualització del blog però ho faré en breus.
ENTREVISTADOR.  Quins aprenentatge has adquirit amb l’ús de diferents programaris?
ALUMNE: He aprés a fer servir la plataforma blogger per a la creació del blog on hem de compartir la síntesi i reflexions de les diferents activitats de l’assignatura. També he millorat en l’ús del Cmaptools, ja l’havia utilitzat a la UAB però ara he aprés a fer mapes conceptuals amb més sentit i connexions.  El processador de textos word ja el sabia utilitzar però m’ha semblat molt interessant que en aquesta assignatura es fes lo del índex automàtic ja que és molt útil i normalment la gent no l’utilitza.
ENTREVISTADOR.  Com ha estat el paper dels companys i el consultors al llarg de l’assignatura?
ALUMNE: El paper dels companys de l’assignatura ha estat clau en tot moment ja que sempre que hi havia dubtes o fils de debat els companys participaven i han sorgit respostes molt interessants. La gent ha participat activament en els diferents debats i fòrums.
Per mi el consultor ha tingut un paper motivador durant l’assignatura. És una persona exigent però sempre disposat a resoldre dubtes i a plantejar nous reptes i qüestions perquè nosaltres pensem i trobem la resposta.
ENTREVISTADOR. Quina activitat t’ha agradat més?
ALUMNE: L’activitat que més m’ha agradat ha estat la del projecte. Ja que he aprés a dissenyar una fitxa de sessions a partir d’un cas real d’un nen. Per mi ha estat molt enriquidora i amb aplicabilitat real. A més aquest projecte l’he realitzat en parelles i tot i que ha suposat molta feina hem aprés molt l’una de l’altra
ENTREVISTADOR.  Com ha estat el treball en parelles?
ALUMNE:  Per mi ha estat una experiència molt positiva. He aprés a utilitzar eines de comunicació que de normal no utilitzo i hem hagut d’organitzar-nos molt bé perquè tot sortís correctament
ENTREVISTADOR.  Ja per acabar....quina aplicació pràctica li pots donar al que has aprés en l’assignatura en el teu dia a dia?
ALUMNE: En aquesta assignatura he aprés moltes coses i en el meu dia a dia podré aplicar els diferents recursos TIC, el mètode d’argumentació Toulmin i el disseny d’activitats que potenciïn l’aprenentatge significatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada