Cas
1
|
||
Síntesi destacant l’aprenentatge que es
pretén
|
||
Els alumnes de l’assignatura noves tecnologies d’informació i comunicació
en educació de la UOC hem treballat mitjançant recursos informàtics i metodologia
interactiva els continguts de l’assignatura.
Cada alumne ha creat un blog per compartir les activitat que el consultor
proposava, s’ha aprofundit en el campus de la UOC en debats, personalització
d’entorns... També hem treballat amb Cmaptools i hem millorat l’aprenentatge
de programes com el word. Hem dissenyat diferents mostres documentals dels
projectes que hem dut a terme (vídeos, imatges, power points...). Tot això
ens ha dut a tenir en compte les TIC com a eines útils per l’aprenentatge
significatiu i construcció del coneixement.
|
||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
Context General
|
||
Experiència en ensenyament
|
2 anys
|
---
|
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
12 anys
|
Nivell usuària i a la universitat he anat ampliant coneixement i també de
manera autodidacta
|
Tipus d’escola
|
Universitat
|
|
Localització del centre
|
Allà on hi hagi connexió a internet
|
---
|
Connexió
|
Internet
|
---
|
Localització dels recursos tecnològics
|
Ordinador, mòbil, tauleta
|
---
|
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
|
No s’especifica
|
---
|
Context de la història o cas
|
||
Nivell dels alumnes
|
Universitat. Llicenciatura de 2n grau
|
---
|
Àrea / unitat
|
Noves tecnologies d’informació i comunicació en educació.
|
|
Fites en la història
|
||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
Dissenyar i crear un blog, compartir l’adreça del blog a
un wiki, anar afegint al entrades i insígnies, compartició de les activitats
(síntesis,conclusions,autoavaluacions);personalització de la UOC: signatura,
bústia, pàgines…; ús del CmapTools per elaborar mapes conceptuals.
Participació en un debat amb la premissa d’argumentar segons el model Toulmin.
Creació de mostres documentals del projecte i registrar amb llicència
creative commons el projecte i pujar-ho alSlideShare.;presentar
l’aprenentatge de l’assignatura i projecte en forma de cas
|
Era necessari en les diferents activitats preguntar i compartir dubtes al
fòrum de l’assignatura.
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Anar realitzant les diverses activitats i assolir els objectius
corresponents.
|
|
Tipus d’activitat
|
Reflexionar sobre la incorporació de les TIC en els diferents processos
d’E-A, potenciant l’aprenentatge significatiu.
|
|
Activitats de la història o cas
|
||
Tecnologies utilitzades
|
Internet,
campus UOC (fòrum, debats, wiki), blogger, word, cmaptools, plataformes per
compartir treballs (slideshare), plataformes per registrar treballs (creative
commons), youtube
|
|
Raó per la qual la fa servir
|
Recerca
d’informació, resolució de dubtes, elaboració de les activitats i projectes,
lliurament de les activitats, creació de mostres documentals.
|
---
|
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Compartir i resoldre dubtes.Construcció del propi coneixement.
|
|
Dificultats trobades
|
La compartició de vídeos i documents. Com crear una llicència.
|
---
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
Col·laboració
entre els alumnes de l’assignatura i el consultor.
|
---
|
Rol del professor
|
És la persona que orienta i presenta les diferents activitats i ajuda en
la resolució d’alguns dubtes i anima a tothom a participar.
|
---
|
Rol de l’estudiant
|
Explorador, descobrir conceptes i relacions. Treballar col·laborativament
amb tots els companys.
|
---
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Incorporació de nous aprenentatges de manera natural al llarg de
l’assignatura.
|
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
Activitats que puntuen, rúbriques d’autoavaluació i avaluació dels
companys.
|
---
|
Lliçó apresa pel professor
|
Que
cada cop que es fa l’assignatura els alumnes aporten coses diferents i segur
que sempre s’aprenen coses noves.
|
Història complerta
|
ENTREVISTADOR. Bon
dia, quines expectatives tenies quan vas començar l’assignatura?
ALUMNE: Bon dia, en realitat no en tenia gaires ja que
em vaig matricular perquè em tocava fer-la. Un cop va començar la vaig trobar
molt interessant perquè tot el nostre entorn parla de les TIC i jo no les
havia treballat des de la vessant educativa. Creia que aquesta assignatura
m’ensenyaria a com aplicar-les i com podrien servir per l’aprenentatge dels
alumnes.
ENTREVISTADOR. Penses que has format part d’una situació
d’E-A significatives?
ALUMNE: Totalment si. En aquesta assignatura en totes
les activitats que ens ha proposat el consultor i també en el debat i els
fòrum han estat situacions d’E-A.
ENTREVISTADOR. Quines
dificultats has trobat?
ALUMNE: Hi ha hagut moments en que m’he atabalat pel
volum de feina, no només d’aquesta assignatura sinó de les altres quatre que
curso i apart treballo a dos llocs i clar tinc el temps molt limitat, però
tot i així he pogut entregar les activitats quan tocaven, el que he anat més
fluixa ha estat en l’actualització del blog però ho faré en breus.
ENTREVISTADOR. Quins aprenentatge has adquirit amb l’ús de
diferents programaris?
ALUMNE: He aprés a fer servir la plataforma
blogger per a la creació del blog on hem de compartir la síntesi i reflexions
de les diferents activitats de l’assignatura. També he millorat en l’ús del
Cmaptools, ja l’havia utilitzat a la UAB però ara he aprés a fer mapes
conceptuals amb més sentit i connexions. El processador de textos word ja el
sabia utilitzar però m’ha semblat molt interessant que en aquesta assignatura
es fes lo del índex automàtic ja que és molt útil i normalment la gent no
l’utilitza.
ENTREVISTADOR. Com ha
estat el paper dels companys i el consultors al llarg de l’assignatura?
ALUMNE: El paper dels companys de l’assignatura
ha estat clau en tot moment ja que sempre que hi havia dubtes o fils de debat
els companys participaven i han sorgit respostes molt interessants. La gent
ha participat activament en els diferents debats i fòrums.
Per mi el consultor ha tingut un paper motivador
durant l’assignatura. És una persona exigent però sempre disposat a resoldre
dubtes i a plantejar nous reptes i qüestions perquè nosaltres pensem i trobem
la resposta.
ENTREVISTADOR. Quina
activitat t’ha agradat més?
ALUMNE: L’activitat que més m’ha agradat ha
estat la del projecte. Ja que he aprés a dissenyar una fitxa de sessions a
partir d’un cas real d’un nen. Per mi ha estat molt enriquidora i amb
aplicabilitat real. A més aquest projecte l’he realitzat en parelles i tot i
que ha suposat molta feina hem aprés molt l’una de l’altra
ENTREVISTADOR. Com ha estat el treball en parelles?
ALUMNE: Per mi
ha estat una experiència molt positiva. He aprés a utilitzar eines de
comunicació que de normal no utilitzo i hem hagut d’organitzar-nos molt bé
perquè tot sortís correctament
ENTREVISTADOR. Ja per acabar....quina aplicació pràctica
li pots donar al que has aprés en l’assignatura en el teu dia a dia?
ALUMNE: En aquesta assignatura he aprés moltes coses i
en el meu dia a dia podré aplicar els diferents recursos TIC, el mètode
d’argumentació Toulmin i el disseny d’activitats que potenciïn l’aprenentatge
significatiu.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada